Una dintre cele mai mari companii de contabilitate, EY, a dezvăluit câteva adrese aferente unor contracte smart ce rulează în blockchain-ul public Ethereum în vederea tokenizării de active.

Activele în discuție sunt de fapt sticle de vin, Thomas Uhde, director SAP (Systems, Applications and Products) afirmând într-un comunicat de presă lansat la începutul acestei luni:

„Acesta este unul dintre primele noastre proiecte de integrare comercială a software-ului SAP în cadrul unei platforme blockchain și putem clar observa potențialul deținut de acest proces de integrare a unei interfețe scalabile, ușor de utilizat de către consumatori, pe o piață digitală ce are la bază tehnologia blockchain.”

În acest caz este vorba de o interfață sau de o bază de date internă ce este conectată ulterior la blockchain-ul public prin intermediul EY OpsChain.

Astfel, este generat un token unic Tattoo Bottle cu un ID propriu, ce se conectează la o adresă Ethereum care deține token-ul și drepturile asupra sticlei.

Transferul acestor drepturi este acum ușor de realizat, dar sticla propriu-zisă se presupune că rămâne în posesia unui mandatar, daca această acțiune a avut forma unei investiții sau unui drept de exercitare a dreptului de proprietate.    

Iar apoi vine adresa aferentă platformei ce are ca rol crearea de portofelele electronice proprii vinăriei precum și realizarea procesului de tokenizare colectivă prin intermediul blockchain-ului public” a afirmat Barbara Burgess, director asociat al EY într-un email transmis.

Aceasta implică derularea unui contract smart cu 200 de linii de cod ce are ca scop conectarea sistemului intern la blockchain-ul public.

În acest mod se realizează transferul titlului de proprietate la un cost de 12 cenți, EY primind 4 ETH în cadrul unei adrese ce apare ca aparținând companiei.

„Tehnologia de blockchain public furnizează capabilitatea de trasabilitate vinăriilor ce doresc să vândă vinuri prin intermediul platformei, capabilitate ce este necesară în cadrul piețelor din China/Asia” a afirmat Burgess în continuare.

Aceasta ar însemna că ID-ul token-ului este folosit pentru a se realiza conectarea la o bază de date stocată în altă parte, din câte putem să vedem blockchain-ul public neconținând date, în afară de ID-uri.

„Intrăm într-o eră în care mii de companii vor furniza date de producție rețelei Ethereum Mainnet în mod rutinar – creând, ofertând și vânzând token-uri digitale ce reprezintă de fapt produsele și serviciile finale destinate consumatorilor. Așa arată integrarea tehnologiei blockchain în rândul maselor” a afirmat Paul Brody, șef al Global Blockchain din EY.

Prin aceasta, Brody indică totodată un aspect important implicat de realizarea afacerilor blockchain: certificarea. Ideea centrală este reprezentată de faptul că numărul de ID al unui token ce corespunde unei sticle de vin nu poate fi schimbat și nici atribuirea acestuia nu se poate modifica, excluzând exploatările de sistem.

Dar informațiile legate de tipul acestei sticle de vin, sau modalitatea în care aceasta a fost produsă, în mod evident nu se află în cadrul blockchain, ci posibil deținute doar de platforma EY OpsChain.

Procesul nu este cu mult diferit față de cel desfășurat în cazul Cryptokitties, unde de asemenea este deținut doar un ID, graficele și informațiile aferente fiind disponibile în cadrul unei baze de date interne. Astfel, se poate evidenția dificultatea de creare a un activ holistic pe un blockchain public.

Totuși, acesta este doar un prim pas, din care indubitabil se pot învăța foarte multe, dat fiind faptul că tehnologia implicată de blockchain-urile publice în prezent implică doar text, așa cum se întâmpla cu programele la începuturile Internetului.

Acestea sunt proiecte însă ce speră ca în timp să includă și diverse tipuri de animații sau o personalizare mai dinamică ce ar putea să conducă la realizarea unui proces mai complet de tokenizare dat fiind faptul că acest mediu evoluează continuu.

Citește și: ”VeChain se alătură industriei de importuri de vinuri din China”.