Producătorul de pantofi sport, Nike, a primit recent brevetul necesar demarării acțiunii de tokenizare a produselor sale prin intermediul blockchainului Ethereum.

În cadrul unui document postat în cadrul site-ului Oficiului de Brevete și Mărci al Statelor Unite în data de 10 decembrie, Nike a afirmat faptul că intenționează să genereze ID-uri unice și să creeze token-uri ERC 271 pentru unele modele de pantofi sport pe care compania îi produce. Utilizatorii pot „debloca” aceste token-uri prin achiziția fizică a pantofilor, iar aceste token-uri pot fi asociate ID-ul unic al deținătorului ce atestă posesia. În afara faptului că putem afirma că este vorba de o pereche digitală de pantofi sport, tokenul poate de asemenea înregistra așa – numitele informații genotip aferente perechii digitale de pantofi ce includ atributele specifice, culorile, stilul și originea.

Brevetul ar putea probabil să permită utilizatorilor exercitarea de mai mult control asupra perechilor de pantofi alese și designului acestora. De exemplu, aplicația evidențiază faptul că deținătorii pot seta o limită privind numărul de copii ale pantofilor sport pe care îi dețin ce ar putea fi produse în continuare. De asemenea, există și „caracteristici surogat” ce conferă altora dreptul de a mixa diferite trăsături ale unor modele de pantofi deținute, iar apoi sunt menționate „caracteristicile de patronare/ creștere” ce permit unei terțe părți administrarea acestor perechi de pantofi.

În mod adițional, „’drepturile de creștere’ asupra unei perechi digitale de pantofi s-ar putea afla sub incidența unor restricții din cadrul lumii fizice. Drepturile de proprietate asupra fiecărei generații succesive de pantofi digitali s-ar putea întoarce înapoi la modelul original, al pantofului fizic (de exemplu, total sau parțial, în funcție de gradul în care s-a contribuit la realizarea genotipului) prin intermediul cheii de criptare asociată inițial produsului virtual” a fost stipulat în cadrul brevetului.

Nu este însă surprinzător faptul că Nike este interesată de modalitățile de tokenizare a produselor sale. În China, unde compania Nike a înregistrat o creștere a profitului trimestrial de 22% în luna septembrie, articolele de încălțăminte produse de către anumite mărci în ediție limitată creează adevărate stări de frenezie.

La începutul acestui an site-ul de știri din China, Xinhua.net, a menționat faptul că platformele ce permit tranzacționarea de articole de încălțăminte second – hand se bucură de o popularitate aflată în creștere în rândul utilizatorilor din China, unde oamenii pot achiziționa pantofi sport în ediție – limitată și revinde ulterior aceste produse în vederea însușirii diferenței de preț. „Pantofii la modă au căpătat deja trăsături caracteristice acțiunilor și contractelor futures” a scris publicația.